پرتاب موشک بلو اوریجین ناموفق شد

Table of Contents

پیشنهاد روز

پرتاب موشک بلو اوریجین ناموفق شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک و به نقل از رویترز،‌ موشکی از شرکت فضایی بلو اوریحین اندکی پس از بلند شدن در اواسط پرواز با شکست مواجه شد و به زمین سقوط کرد.

این پرواز بدون خدمه صبح دوشنبه از سایت پرتاب وست تگزاس این شرکت به عنوان بیست و سومین ماموریت نیو شپرد به فضا پرتاب شد. هدف این پرتاب ارسال آزمایش‌ها و محموله‌های دیگر توسط ناسا به فضا بود.

درست چند دقیقه پس از بلند شدن و تقریباً در 5 مایلی سطح زمین، موتورهای تقویت کننده نیو شپرد به طور غیرمنتظره ای شعله ور شدند. سیستم پرتاب اضطراری بلافاصله فعال شد و فضاپیمای مستقر در بالای موشک را رها کرد. دقایقی بعد کپسول با چتر روی صحرایی دورافتاده فرود آمد.

به گفته اداره هوانوردی فدرال ایالات متحد، که ایمنی پرتاب ها را نظارت و تنظیم می کند، موشک سقوط کرده و آسیبی گزارش نشده است.

بلو اوریجین پس از این اتفاق ناگوار در توییتی نوشت: تقویت کننده با زمین برخورد کرد و هیچ آسیبی گزارش نشده است.

این ماموریت که NS-23 نام داشت، اولین پرتاب نیو شپرد بدون سرنشین در بیش از یک سال و چهارمین ماموریت در سال 2022 بود. آخرین پرتاب سرنشین دار ماه گذشته انجام شد و 31 نفر را به فضا برد.

موشکی که روز دوشنبه سقوط کرد قبلاً هشت بار پرواز کرده بود، اما هنوز مشخص نیست که آیا ماموریت های گذشته سرنشین دار بودند یا خیر. 

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید