تعهد شرکت‌های فناوری برای مبارزه با افراط گرایی آنلاین

Table of Contents

پیشنهاد روز

تعهد شرکت‌های فناوری برای مبارزه با افراط گرایی آنلاین

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک به نقل از رویترز، شرکت‌های بزرگ فناوری متعهد شدند که گام‌های جدیدی را برای مبارزه با افراط‌گرایی آنلاین از طریق حذف محتوای خشونت‌آمیزتر و ترویج سواد رسانه‌ای بین کاربران جوان برای مبارزه با خشونت بردارند.

یوتیوب، متا و گوگل سالهاست که مورد انتقاد منتقدان که می‌گویند این شرکت‌ها اجازه داده‌اند سخنان نفرت‌انگیز، دروغ‌ها و لفاظی‌های خشونت‌آمیز در سرویس‌هایشان منتشر شود، قرار گرفته‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در نشستی با کارشناسان و بازماندگان و رهبران محلی، از آمریکایی‌ها خواسته تا با نژادپرستی و افراط‌گرایی مبارزه کنند.

یوتیوب گفت که سیاست های خود را در مورد افراط گرایی خشونت آمیز گسترش می دهد تا محتوایی را که اقدامات خشونت آمیز را ترویج می کند، حتی اگر سازندگان ویدئوها با یک سازمان تروریستی مرتبط نباشند، حذف کند.

این پلتفرم از قبل محتوای خشونت آمیز را ممنوع کرده، اما در برخی موارد سیاست هایش را درباره ویدئوهای تبلیغ کننده گروه های شبه نظامی درگیر با حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده اعمال نکرده است.

گزارشی که توسط پروژه شفافیت فناوری در ماه می انجام شد، 435 ویدئوی حامی شبه نظامیان در یوتیوب وجود داشت که 85 مورد از آنها پس از حمله 6 ژانویه پست شده بود. برخی از ویدئوها توصیه های آموزشی برای انجام عملیات های خرابکارانه بود.

جک مالون، سخنگوی یوتیوب از گفتن اینکه آیا این سرویس رویکرد خود را در قبال محتوا تحت خط مشی جدید تغییر خواهد داد یا خیر، خودداری کرد، اما گفت که این به روز رسانی به آنها امکان می دهد نسبت به گذشته بهتر عمل کنند.

یوتیوب همچنین گفت که کمپین سواد رسانه ای را راه اندازی خواهد کرد تا به کاربران جوان تر آموزش دهد که چگونه تاکتیک های دستکاری را که برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده می شود، شناسایی کنند.

مایکروسافت اعلام کرد که نسخه اولیه و مقرون به صرفه تری از هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشین خود را در اختیار مدارس و سازمان های کوچکتر قرار خواهد داد تا به آنها کمک کند خشونت را شناسایی و از آن جلوگیری کنند.

متا، مالک فیس‌بوک هم اعلام کردند که با محققان مرکز مطالعات بین المللی میدلبری در مورد تروریسم، افراط گرایی و مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید